Tylko światło zastane


W tym miejscu chcę pokazać, że właściwie nie jestem uzależniony od lampy błyskowej (wszystkie dowody są przeciw) i w rzeczywistości wiem, kiedy ją wyłączyć... zwłaszcza, gdy duchowny oznajmia, że nie można korzystać z flesza podczas ceremonii. Zrozumiałe.

Również gdy światło zastane jest idealne, nie ma potrzeby próbować wzmacniać go lub sterować światłem z lampy błyskowej. Są także przypadki, w których użycie flesza zniszczyłoby świetne światło zastane.

I jak na poprzednich stronach, ważne jest, aby być świadomym jakości i kierunku światła.


Na tym ślubie, rabin poinformował mnie kilka minut przed ceremonią, że nie pozwoli na flesza. To właśnie taka chwila, w której obiektywy ze światłem 1.4 bardzo się przydają!



Dokładne parametry: Nikon D2H, Nikkor 85mm f1.4
1/100 s @ f1.4 @ ISO 500, tryb manualny, pomiar matrycowy, wyłącznie światło zastane




Tutaj poprosiłem młodą parę, żeby zatańczyli na ścieżce, z dala ode mnie, na tle trawy. Zrobiłem serię zdjęć i na tej jednej fotografii sukienka uniosła się idealnie. W tym przypadku nie trudziłem się nawet z użyciem flesza, ponieważ wiedziałem, że będzie nas dzielić spora odległość. Ponadto, na tym zdjęciu chodzi bardziej o ruch i gesty niż o detale i twarze.



Dokładne parametry: Nikon D2x, Nikkor 70-200mm f2.8 AF-S VR
1/500 s @ f4 @ ISO 400, tryb manualny, pomiar matrycowy, wyłącznie światło zastane


To zdjęcie zostało zrobione w recepcji hotelowej przy oświetleniu wyłącznie z żarówki zamontowanej wewnątrz filaru.

Poprosiłem pannę młodą, żeby oparła się filar, a pana młodego, żeby się do niej przytulił. Lampa błyskowa byłaby tu zupełnie zbyteczna i zrujnowałaby nastrój.

Dokładne parametry:
Canon 1Dmk2N
Cano 24-70mm f2.8
1/125 s @ f5 @ ISO 640
wyłącznie światło zastane

Ponieważ wzbogaca to nastrój, specjalnie pozostawiłem bardzo ciepły balans bieli, zamiast celować we właściwe jego ustawienie.







Zrobiłem tu serię zdjęć z lampą błyskową zamontowaną na aparacie, jak i poza aparatem - lecz gdy kamerzysta przeszedł za parę młodą wyłączyłem wszystkie flesze i wykorzystałem oświetlenie kamerzysty jako podświetlenie.

Dokładne parametry:
Canon 1Dmk2
Cano 70-200mm f2.8 IS
1/125 s @ f2.8 @ ISO 800
wyłącznie światło zastane

Ponownie specjalnie zostawiłem ciepły balans bieli. Wygląda to o wiele lepiej niż "poprawny" balans, przy którym welon jest znowu biały.









Tutaj również wykorzystałem oświetlenie kamerzysty - i pomogło to bardzo w tym, że utworzyło efekt światła punktowego na twarzach pary. Reszta światła to po prostu zastane światło jarzeniowe sali.

Dokładne parametry:
Canon 1Dmk2
Cano 50mm f1.4
1/80 s @ f1.4 @ ISO 1250
tryb manualny, pomiar matrycowy
wyłącznie światło zastane











Zestaw oświetleniowy DJa był dobrym tłem do zdjęcia, zarówno z fleszem, jak i bez. Podoba mi się to zdjęcie z powodu sposobu w jaki flara wzbogaca nastrój.



Dokładne parametry: Canon 1Dmk2N, Canon 24-70mm f2.8,
1/60 s @ f2.8 @ ISO 1600, tryb manualny, pomiar matrycowy, wyłącznie światło zastane





Użycie histogramu