![]() |
Lampa na wprost, ale z ujemną kompensacją, ponieważ chciałem, żeby była tylko muskającym światłem wypełniającym. Dokładne parametry: Nikon D2H Nikkor 70-200mm f2.8 VR 1/250 s @ f3.5 @ ISO 200 tryb manualny, pomiar matrycowy flesz w trybie TTL: -1,7 EV Duży otwór przysłony wybrany został dla osiągnięcia minimalnej głębi ostrości. Chciałem, aby jesienne liście wyglądały jak delikatna papka w tle. Parametry ekspozycji dobierałem zerkając na LCD na zrobione zdjęcia i upewniając się, że naświetlenie jej skóry było poprawne bez flesza. |
Wykorzystałem tutaj tą samą prostą technikę, jak na poprzednich zdjęciach. Ustawiłem aparat na światło zastane i błysnąłem lampą skorygowaną na minus. Dokładne parametry: Canon 1Dmk2 Canon 70-200mm f2.8 IS 1/250 s @ f2.8 @ ISO 100 tryb manualny, pomiar matrycowy flesz w trybie TTL: -3 EV |
![]() |
![]() |
Jeżeli nie chcesz przepalonego tła lub żeby cienie zamieniły się w czerń, zmuszony jesteś robić coś, żeby zrównoważyć cienie z jaśniej oświetlonymi obszarami. Najprostszą metodą jest zazwyczaj użycie lampy błyskowej. Żeby pomóc sobie w tej kontrastowej scenerii, musiałam wyemitować dużo światła, żeby zbalansować oświetlenie pary i otoczenia. Dlatego na tym zdjęciu światło flesza nie jest tak subtelne, jak na wcześniejszych przykładach - była to jednak konieczność, żeby zrobić poprawne zdjęcie i jednocześnie fotografować w ruchu. Dokładne parametry: Canon 1Dmk2 Canon 24-70mm f2.8 1/250 s @ f8 @ ISO 200 tryb manualny, pomiar matrycowy flesz w trybie TTL: 0 EV |